Hobbymessen November 2013 I Valby Hallen

Dansk G Modelbane Forening (DGMF) deltog i weekenden d. 2. og 3. november 2013 ved Hobbymessen i Valby Hallen – med det store udstillingsanlæg.I denne lille reportage, vil jeg fortælle lidt om de to dage.

Lørdag den. 2.november:  Halv ni lørdag morgen mødte de første medlemmer op, friske og veloplagte til en dag, som stod i togets tegn Det medbragte togmateriel blev hurtigt stillet op på sporene. Det skal dog lige siges, at udstillingsbanen var stillet op fredag efter arbejdstid.

Kl. 10:00 blev publikum lukket ind i hallen, og kørslen på vores anlæg begyndte i stor stil. Ved middagstid var hallen fyldt godt op med glade børn og voksne, ja sågar koner og kærester var også med – men hobbyen er jo også for alle og enhver.

Der blev gennem dagen kørt med forskelligt materiel på vores anlæg, det var alt lige fra den Schweiziske krokodille med Pullman vognene fra RhB til de Tyske damp -og diesel lokomotiver.Der er ikke så meget at berette fra lørdagen, da alt så og sige kørte på skinner. Generelt var der mange besøgende denne lørdag, da vejret i den Københavnske forstad var en blandede pose bolcher med både regn og sol i perioder.

Søndag den. 3.november:  Så blev det søndag, og det var udstillingens sidste dag. Ved ni tiden søndag morgen mødte de første medlemmer standmæssigt op.
De medbragte præferencer bar præg af de klenodiske lokomotiver bl.a. RhB ́s gule Triebwagen med tilhørende vogne, men også Tyske damplokomotiver kørte anlægget tyndt til stor glæde for publikum.Over middag skete søndagens eneste uheld, da et diesellokomotiv blev afsporet ved anlæggets største hovedstation, det gjorde ydermere indtil banetjenestens arbejde var færdigt, at der kun kunne køres i et spor. Ellers skete der kun de velkendt fejl eks. forkert stillede sporskifter. (se mere under fotografiske indtryk)
Der var også denne dag et generelt stort besøgstal, og publikum var meget ivrige med spørgsmål om vores anlæg og den generelle hobby med store G tog. Omkring kl. halv fire begyndte vi så småt med nedpakningen af anlægget, og det gjorde da også at vi var færdige ved halv fem tiden. Både opsætning/nedtagning af vores udstillingsanlæg er generelt noget vi snart kan gøre i søvne, da alle medlemmer ved hvordan det skal håndteres.
Det samlede besøgstal (lør /søn) var på ca. 6000 pers.

Bemærk venligst, at artiklen også er blevet bragt i SPOR G BLADET – her kan du ligeledes se fotografiske indtryk fra messen.

Link: http://iloapp.lgb-hobby.dk/blog/blog?ShowFile&doc=1386276277.pdf

Kommentarer er lukket.